miercuri, 4 noiembrie 2015

Sexism familial. Când tatăl decide pentru fiică

Două femei, discutând despre cum părinții le-au impus cariera didactică.

- Bine au făcut ai mei părinți că mi-au tras o bătaie să apuc pe drumul ăsta, căci eu nu voiam! se bucură doamna de 40 de ani. Sunt fată de țăran și învățam bine în școală, așa că au ales ei pentru mine să devin învățătoare. Îi respect enorm pe părinții mei pentru ce au făcut pentru mine...

- Eu am vrut o carieră militară, spune încruntată cealaltă, de 20 de ani. Dar tata a spus că nu are doi băieți, adică și pe fratele meu și pe mine, și nu m-a lăsat. O săptămână nu am vorbit de supărare nici cu el, nici cu mama. Acum câștig 800 de lei pe lună ca educatoare, dar sper să mai crească salariul...

Pot înțelege că, de zeci de ani, învățământul cel prost plătit rămâne o opțiune pentru femei, datorită farmecului profesiei, datorită vocației didactice pe care multe o au.


Dar ca voința părintelui să se impună și azi asupra fiicei, schimbându-i opțiunile de viață, stabilindu-i valoarea după salariul mic la care o condamnă, pentru ca astea sunt cadrele în care poate funcționa o femeie, asta e greu de înțeles, greu de tolerat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu